A rémálom visszatér: Dead Space II. [XBox 360 TESZT]

flamethrower590

A visszaköszönő csúzlik között megtalálhatjuk a lángszórót, mellyel igazán felperzselt hangulatot tudunk varázsolni a szörnyecskéink számára, valamint a lőszerspórolás és szörnyaprítás szempontjából szintén kitűnően megállja a helyét. Egyik újítás vele kapcsolatban, hogy immáron vákuumban is hasznát tudjuk venni. A másik pedig az alternatív tüzelésével kapcsolatos, mert egy kis időzített tartályt lőhetünk ki vele, ami rövid hatótávolságban feléget mindent. Ennek már lassú a kezelhetősége és a pusztítása sem világrengető.

seeker rifle590

Ha jelen esetünkben valami akció, vagy háborús gammáról lenne szó, akkor a Seeker Rifle valószínűleg a kedvenceim közé tartozna, de a Dead Space 2 -nél furcsállottam a mesterlövészpuska jelenlétét, hiszen a hirtelen ránk támadó necromorph -okat nem túl könnyű egy ilyen lassú fegyverrel leteríteni. Elsődleges tüzelési modban, pontos célzással, könnyedén megszabadíthatjuk vele ellenségeinket a végtagjaiktól. A brutálisabbakkal négy lövés simán végez, a kisebb ellenfeleket pedig egyetlen lövéssel megállíthatjuk. Alternatív tüzelése a “Zoom” funkciót foglalja magába. Ennek köszönhetően még pontosabban pufogtathatunk.

javelin gun590

Következő újabb fegyverünk a szigonypuskához hasonlítható Javelin Gun. Ennek segítségével a falra tűzdelhetünk néhány egyszerűbb felépítésű necromorph -ot. Alternatív tüzelésénél a legutolsó szigony áramot vezet a körülötte tébláboló ellenfelekbe. Akár robbanást is előidézhetünk vele, ha felfejlesszük.

detonator590

A készítők nem feledkeztek meg a bombák szerelmeseiről sem, ennek okán megalkották a Detonator névre keresztelt eszközt, amivel mozgásérzékelővel felszerelt aknákat helyezhetünk ki olyan helyre, ahonnan támadásra számítunk. Ennek tudatában inkább csak az első végigjátszás után érdemes használni, mert akkor legalább több fogalmunk van arról, hogy merről jöhetnek a rusnyaságok. Az aknákat felszedhetjük, amennyiben meggondoljuk magunkat a helyüket illetően, vagy kellő távolságból akár rá is lőhetjük őket az ellenfélre, mert azonnal robbannak, amint célt érnek.

hand cannon590

A Hand Cannon nem más, mint egy nagy, piros kesztyű. Tulajdonképpen olyan, mint az a kesztyű, amit a meccsek alkalmával a szurkolók szoktak felvenni, hogy azzal biztassák a csapatot, amelyiknek lelkesen szurkolnak. Ennek a valaminek a tűzerejét az összes többi fegyver megirigyelné. Természetes hangeffektekkel nem rendelkezik, vagyis azt hősünk adja neki a saját hangjával (Beng! Beng!). Tehát a készítők nem felejtették a zaciban a humorérzéküket és ezzel beletettek a játék világába egy kis morbid humort, aminek akkor lehetünk részesei, ha hardcore modban sikeresen végigküzdöttük magunkat a programon.

A csúzlik mellett nem hiányozhat a kézre csatolt kinézis modul, melyet gondolom nem kell bemutatnom senkinek, hiszen a fiatalabb játékosok már az első részben találkozhattak vele, a kicsit öregebbek pedig még a Half Life -ban belefuthattak egy ördögien hasonló kütyübe, amit gravitációs ágyúként emlegettek anno. Nos, e bűvészkedéshez nélkülözhetetlen cucc tulajdonságán (szerencsére) pozitív irányba eszközöltek változtatást. A szokásos tárgymozgatás mellett ezentúl lőszerspórolás céljából sokkal többet használhatjuk, mivel nem csupán a robbantható hordókkal sebezhetünk, hanem számtalan elszórt tárggyal, hiszen az előző felvonással ellentétben itt már szinte minden földön heverő cucc mozdítható. A hajigálás nem jön rosszul, ha idővel még a hatósugarát is tudjuk növelni. Természetesen a készítők azokra a játékosokra is gondoltak akinek ez sem lenne elég, ezért lehetővé tették a necromorph -ok saját testükről lenyesett testrészeinek fegyverként való használatát. Tulajdonképpen morbidsága mellett nem olyan rossz dolog az, ha az éppen minket támadni akaró szörnyből ízlésesen levágunk egy karmot, majd azzal a falhoz szegezzük, ahol tisztára úgy fest majd, mint valami kabát a ruhaakasztón.

kinesis590

Visszaköszön az időlassító stasis is, amivel a tárgyak, illetve a nyugalmi állapotunkat veszélyeztető ellenfelek nagy mértékben lelassíthatók. Újítása, hogy most már alapból visszatöltődik. Ez ugyan nem villámgyors, de a töltési sebesség fokozható bizonyos öltözetekkel, no meg továbbra sem maradnak el a visszatöltést eredményező egységek használatának lehetősége.

stasis590

Itt a Dead Space 2 -ben, akárcsak az első rész alkalmával, megadatott számunkra az imént felsorolt fegyvereink, meg persze a ruháink továbbfejleszthetőségének lehetősége. A játék során továbbra sem találhatunk elhajigált páncélokat, lomtalanítás miatt kidobott fegyvereket, viszont rálelhetünk azok tervrajzaira, no meg pénzre, segélycsomagokra, lőszerekre. A virtuális boltokban beválthatjuk tervrajzokat és shoppingolhatunk kedvünkre. Vehetünk mondjuk klasszabb páncélt, fegyvert, muníciót, power node -okat, pedig a pályákon található workshop -okban felhasználhatjuk, hogy erősebb sebzést produkálhasson a csúzlink elsődleges, illetve alternatív tüzelése, illetve a tárkapacitást is növelhetjük segítségükkel. Furmányos megoldás, hogy egy kis plusz pénzért pedig a későbbiekben visszanyerhetünk ilyen power node -okat, hogy azok variálásával megalkothassuk a legütősebb csúzlit, vagy beépíthessük őket másik fegyverekbe. Páncélunk sisakjának animációja ötletes és nagyon szépre sikerült. Sokban emlékeztetett Roland Emmerich Csillagkapujában látható egyiptomi sisakoknak, illetve a Lost in Space -ben, Matt LeBlanc által viselt combat suit animációihoz.

lost in space590

Viszont visszakanyarodva a lényeghez, a páncélok tuningolása ugyanazon az elven működik, mint a fegyvereké, tehát növelhetjük strapabíróságát, hiszen maga a páncélzat erőssége is különleges tulajdonságnak számít. Aztán vehetünk még ügyesebb mozgékonyságot és nagyobb kapacitást. És hogy alapjában véve milyen öltözetekbe bújhatunk a játék folyamán és hogy hol, mikor szerezhetőek meg? Nézzük:


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Egy hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.