A rémálom visszatér: Dead Space II. [XBox 360 TESZT]

Isaac arca590

Az említett két dologgal szemben erős pozitívum, ahogy Isaac elméjének lassankénti darabjaira hullását az “első sorból” nézhetjük végig menet közben. Láthatjuk lüktetően előtörő emlékeit (sajnos túl sűrűn is), melyek képzelgésekkel keverednek és ez azt eredményezi, hogy a víziók néha túlságosan valósnak tűnnek. Aztán persze rájövünk, hogy amit magunk előtt látunk, az valójában nincs is ott. E képzelgésekben gyakran megjelenik Nicole, az “ex barátnő”. Ő a történet előrehaladtával egyre inkább próbál eltéríteni minket a feladatunktól.
Bár Isaacnak, mint szereplőnek a magabiztossága a 3 évvel ezelőtti Ishimura -ás, valamint az Aegis VII -es “kalandjai” miatt eléggé megtört, mégis ezzel szemben, mondhatni tökösebb, céltudatosabb mérnök vált belőle, ez érezhetően kihat a játékra. Mozgása dinamikusabb, közelharcban ügyesebb, taposni is folyamatosan tudunk vele, ennél fogva ellenfelek ellen ez utóbbi opció minden mellékes idegbaj nélkül használható. Gondolom azért erősítették meg őt ennyire, mert az okosabbnak, durvábbnak beállított necromorph -ok között a Dead Space 1 -es énjével elég hamar beadná a kulcsot, de azt még mindig viccesnek tartom, hogy a körülötte történő szörnyűségek ellenére, még mindig csak nyugisan tud kocogni menekülés közben.
Amúgy, ha már a taposás szóba került, akkor érdemes szólni még egy ehhez kapcsolódó pozitívumról, miszerint itt már nem csupán a ládák széttaposásából, vagy szekrényekből, hanem amennyiben a szörnyek holttesteit gyorsan, az eltűnésük előtt megtapossuk, úgy azokból is nyerhetünk némi zsebpénz-kiegészítést, vagy pár hasznos cuccot, többek közt muníciót a fegyvereinkbe.

taposás590

A tölténykeresés pedig nem elhanyagolható, hiszen nincs is fontosabb annál, mint az egyetlen számunkra biztonságot adó reménysugár, azaz a fegyverarzenál folyamatos használata. Látni fogjuk, hogy mérnökünk fegyverként tökéletesen használható munkaeszközeinek a már megszokott repertoárját milyen további halálosztókkal bővítették ki a készítők. Sőt! Ezen játék alkalmával már lehetőség adódik valódi csúzli használatára, amivel érezhetően tettek egy lépést a túlélő horrortól az akciójáték felé. Mindenesetre jól ki kell ismernünk valamennyit,mert hát Isaac négynél többet nem képes magával hurcolászni a kis bőröndjében és bizony jobb, ha tudjuk, hogy melyik szörnytípus ellen melyik a hatásosabb “gyógyeszköz” különben sokkalta nehezebb marad számunkra az előrehaladás. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy néhány csúzli teljesen haszontalan a játék szempontjából, és mi mindenképpen rá vagyunk kényszerítve egy-két erősebbre, csak szorultabb helyzetekben jobb biztosra menni és a töltényekkel kellőképp spórolni, mert a táraink a több felkutatható töltény ellenére ebben a felvonásban sem végesek. A lőszerekkel kapcsolatosan még fontos dolog, hogy fele-fele arányban legyenek nálunk azok is és a egészségügyi csomagok is, különben később vagy így, vagy úgy, de szívunk, mint a torkosborz. Ennyi egyenlőre elég a szófecsérlésből, most lássuk a fegyverarzenált:

plasma cutter 590

A Dead Space rajongók összedörzsölhetik tenyerüket, ugyanis alap fegyverzetnek ismét a Plasma Cutter -t vágták hozzánk, melyből egy Refurbished Plasma Cutter változat ütheti a markunkat, ha a játék első részéből áthozzuk a mentésünket. Mindennek ellenére a két csúzli erősségében, fejlesztési ágában megegyezik, csupán külsőleg különböznek. Alternatív tüzelése maradt a vízszintes irányú plazmavágó. Az ellenség végtagjainak sebészi eltávolításához tökéletes eme kis ketyere, és a továbbfejlesztését követően még lángokkal is megcirógatja az áldozatát.

line gun590

Még egy “kedves ismerős” az első részből, ami horizontális lézerével szintén kitűnően helytáll, ha darabolhatnékunk támad. Alternatív tüzelésnél késleltetett bombákat helyezhetünk el, tehát nem árt kellő távolságból szemlélni annak felrobbanását, különben az életünket magával ragadhatja, hogy aztán darabokban nyugodhassunk. Az elsődleges lövéssel kapcsolatban még fontos tényező, hogy bár több necromorph -ot nyírhatunk ki vele egyszerre, a lövedék sajnálatosan elég lassú, ennek értelmében a célpont simán kikerülhet idő közben az útjából, mint a töltények elől hajlongó Neo a Matrix -ban.

pulse rifle590

Mint már említettem, mérnökünk szerszámai között előfordulnak valódi fegyverek. Ilyen a géppuskaként szolgáló SWS Motorized Pulse Rifle, melyben az alternatív tüzelést gránátvetőre módosították. Egyetlen ilyen gránát 25 töltényt fogyaszt, ezért érdemes inkább nagyobb tömegek megtizedelésénél bevetni. Elsődleges tüzelésnek maradt a gyors és pontos, no meg megfelelő hatótávolságú pulzuslövedék-lövő. Ebben szinte azonnal megleljük a tökéletes fegyvert, aztán mikor látjuk, hogy a gyors tüzelés miatt milyen hamar kifogy a tár, rögtön az arcunkra fagy a mosoly.

cutter ripper590

Ez a kis csoda egy amolyan modern körfűrész, de nem azért került bele a játékba, mert esetleg barkácsolási lehetőséget biztosítanak nekünk extraként, hanem mert alkalmazható vágásra, darabolásra. Elsődleges tüzelésénél kilövi a pengét, amit mi kinézissel magunk előtt tartva irányíthatunk. Szabdalásra tökéletes, de tőlünk számítva a hatótávolsága csak pár méter. Alternatív tüzelésénél a pengét messzebbre lövi ki, ennél fogva az simán átmegy akár több ellenségen, tehát a jó eredmény garantált.

force gun590

A Force Gun továbbra is a shotgun szerepét tölti be, bár az első felvonáshoz képest az erejét nagy mértékben csökkentették, ennek értelmében sajnos már nem fog a kedvenceink közé tartozni. Elsődleges tüzelése egy rövid távú hullám lövése. Ez csak közelről elég a végtagok letépéséhez. Az alternatív tüzeléssel kapcsolatban eszközöltek néhány változtatást, így ezentúl a gránátvető helyett egy töltést igénylő nagy pontosságú energiasugárral lephetjük meg csúf ellenfeleinket, mely egyszerre akár több nechromorph -ot átszakít. Ennek értelmében akkor lenne a legalkalmasabb a használata, mikor a szörnyek valami zenére “vonatoznak”, mert úgy egy lövéssel simán kicsinálhatnánk mindet.

contact beam590

Ha már a Force Gun -nál csökkentettek a tűzerőn, akkor “vigaszdíjként” örülhetünk annak, miszerint eme brutálisan erős csúzli alternatív tüzelését megerősítették, tehát stázis-hatást tehetünk segítségével a körénk gyűlt necromorph -okra.
Elsődleges tüzelésénél sajnos meg kell várni, hogy a fegyverünk feltöltődjön, ami alatt imádkozva reménykedjünk, hogy valaki mögénk lopódzva ne szedje le a fejünket. A lövedék erős ugyan, viszont mivel nem megy úgy át az ellenfeleken, mint korábban említett társai, ennél fogva kisebb csoportosulások ellen nem olyan hatásos. Viszont amennyiben egyvalakit találunk el vele, akkor az illető szépen szólva az atomjaira hullik.


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Egy hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.