A rémálom visszatér: Dead Space II. [XBox 360 TESZT]

Egy szó, mint száz, minden durva másnaposságot kenterbe verő állapotban tér magához Isaac, a Sprawl pszichiátriai osztályán, mikor legkedvesebb rémálmaiból felébreszti (a Dead Space Ignition játék főszereplője) Franco Delille, aki még mielőtt elmagyarázhatná a tényálladékot, váratlanul megfertőződik egy infector necromorph által.

felébresztő590

Isaac -nak még frászt kapni sem marad ideje, ennél fogva ellöki magától a Franco -ból lett szörnyet és amellett, hogy gyakorolja az önimádatot a rá adott kényszerzubbonynak köszönhetően, még a számára ezidáig ismeretlen város folyosóin is megkísérli lesprintelni az ismét életére törő necromorph áradatot. Terve még nincs, csupán Ishimurán megedződött túlélési ösztön dolgozik benne.

menekülés590

A világbajnok gátfutókat is megszégyenítő menekülése közben lassan tudatosul benne a tény, miszerint pontosan a városban elszabadult pokoljárás kellős közepébe csöppent, tehát jobbra balra tekingetve konkrétan azt láthatja, ahogy egyre nagyobb mértékben elszabadul a dögvész. Tanúja lehet a teljesen fölösleges katonai ellenállás megsemmisülésének, az életüket elkeseredetten menteni próbáló, egyre fogyatkozó túlélők halálának/átváltozásának. E nem túl biztató villámgyors “városnéző túra” közepette, nem teljesen világos számára a helyzet, hiszen azt hitte, az Aegis VII -en talált Markert sikeresen elpusztította. Nem sokra rá belerohan egy megkattant túlélőbe, aki először élveboncolást szeretne eszközölni személyén egy szép nagy szikével, majd miután Isaac kellőképpen lenyugtatta, levágja róla a kényszerzubbonyt, no meg megmutatja merre találhatja első fegyverét a jó öreg plazmavágót és végül premierplánban elvágja a saját torkát. Nos, mit mondhatnék erre? Érdekes…

torokelvágós590

Isaac -nak, azaz nekünk sincs időnk sápítozni. Ellenőrizzük fegyvert, a biztos útirányt az első részből visszaköszönő irányjelzővel, mely a fő cél mellett most már a mellékes “állomásokhoz” is elnavigál, aztán induljunk el a lift felé. Út közben egy Diana Le Guin nevű nő felveszi velünk a kapcsolatot. Ő volt az, aki megboldogult (vagyis “megszörnyült”) Franco -t elküldte a kiszabadításunkra. Hallgassuk a bájcsevejt a hibernálásunkról, és hogy a előtörni készülő vízióinkra (amiket nemsokára tapasztalni fogunk) van ellenszere, ezért azt javasolja csatlakozzunk hozzá… Innen is látszódik, hogy már az elején igyekeztek több sztorit pumpálni a játékba, mint amennyi anno az első felvonásban volt. Utunk során nagyrészt a mesterien kivitelezett filmes átvezetőkből kapuk választ rengeteg kérdésre, melyek régóta nem hagyták nyugodni a fanokat, bár ugyanilyen számban adagolják a csavarokat és az újabb megválaszolatlan kérdéseket. Szóval az eszmecsere végeztével, lassan a “betanító rész” végéhez érvén kezdődhet a harmadik nézőpontban elénk táruló kő kemény akció, melyben a túlélésért harcolnunk kell a biztonságiakkal is, mert ők szintén el kívánnak tenni minket láb alól.

liftből kilépve590

Akkor kalandtúránkat kezdjük ott, hogy sem a képernyő kiosztásban, sem az irányításban nem történt változás. A HUD továbbra is mellőzve lett, a RIG -ben való “turkálást” pedig a hologramos kivetítő teszi számunkra lehetővé. Természetesen ez nem “pause -olja” le közben a programot (mint a videó, vagy hangbeállítások), ennek tudatában próbáljuk valami nyugisabb közegben intézni első áttekintéseinket, vagy nagyon gyorsan tegyük mindazt az olyan helyzetekben, ahol sejthető a mihamarabbi ránk rontás veszélye  a dögök részéről. Előrehaladás során hamar észrevesszük, hogy dolgunk nem más, mint az egyik pontból elbattyogni a másikba, mialatt ellenségeink a tágasabb pályarészekkel egyenesen arányosan, nagyobb hullámokban zavarják meg lelki nyugalmunkat, de szerencsére a változatos történet és ötletes játékelemek hatására ezt nem vesszük észre oly sokszor, ámbár a mentőállomásokban való szűkölködést viszont igen, amit folyamatosan orvosol a számos checkpoint. Azért még ennek tudatában se számítsunk sétagaloppra a leggyengébb fokozaton. Halálunkat általában valami olyan dolog fogja  okozni, amire az első végigjátszás folyamán, a sokkoló látványok mellett még egyáltalán nem leszünk felkészülve . Ennek ellenére e szint könnyűsége miatt nem szorulunk rá a sűrű fegyverváltogatásra, a túlzott töltény spórolásra és a tereptárgyak használatára, tehát a túlélni akarás nem éri el a csúcspontot.
Ha már itt tartunk, a játék 5, érezhetően egyre nehezebb modban vihető végig, melyeket meg is különböztettek. Van “Casual”, “Normal”, “Survivalist”, “Zealot”, és az idegtépő “Hardcore” fokozat, ami csak akkor lesz elérhető, ha egyszer végigvisszük a programot, valamint “Hardcore -sága” az ellenfelek nagyobb erején kívül abban rejlik, hogy csupán három alkalmat kapunk az állásaink mentésére.

save station590

A folyosók felderítése alatt rengetegszer fogunk belebotlani sőt, beszélgetésbe elegyedni menekülő emberekkel, valamint a támadás előtti életre utaló nyomok tömkelege is tarkítja majd a “tájat”. Láthatunk az eszeveszett sietségben hátrahagyott személyes cuccokat, gyerekjátékokat. Az elvonszolt hullák hosszú vércsíkjai a padlón, a lövések nyomai, a barikádok, no meg a szokásos elromlott ajtók ugyanazt a hátborzongató érzést tudják kelteni, mint a “A bolygó neve halálban” az a jelenet, mikor a telepesek után kutatnak a tengerészgyalogosok, természetesen annyi különbséggel miszerint itt még párszor belebotlunk az előbb említett menekülőkbe. Ez alapján biztosra vehetjük, hogy a környezet sokkalta élettel telibb, mint amilyen 2008 -ban az Ishimura -é volt.
A látottakból arra lehet következtetni, hogy a támadás elég hamar és váratlanul érte a Sprawl lakóit, legalábbis a készítők ezen elemekkel ezt hivatottak érzékeltetni. No meg a brutalitás akkor észlelhető legjobban, mikor megzavart hangyaboly módjára viselkednek az emberek, mialatt folyamatosan vadásszák le őket a nechromorph -ok. Nem csupán az akciódús látványok animációinak a megkomponálása sikerült szemgyönyörködtetőre, hanem maga a város is tökéletes iparosmunka. A helyszínek megkülönböztethetőek. Jól kivehető az a komplexum, ahol épp tartózkodunk (Pl: kórház, ebédlő, iskola, vasút, templom). Darálásaink mellett érdemes körülnézni, mert nagyon realisztikus a környezet. Komolyan mondom, kéne egy olyan morbid opció, amiben egy idegenvezető fickót választhatunk magunk melle, aki a gyilkolászások alatt ide-oda mutogatva felhívja a figyelmünket az épületek szépségeire…

nagy templom590


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Egy hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.