A rémálom visszatér: Dead Space II. [XBox 360 TESZT]

ÚJ FŐCÍMNEK

Úgy hiszem minden, valamikor 1979. május 25 -én kezdődhetett, mikor Ridley Scott a mozivásznon keresztül elhozta nekünk a tátongó, rideg űrből a Nostromo nevű teherszállító hajó szűkös folyosóinak, valamint az arra felvitt rejtélyes “nyolcadik utasnak” a közreműködésével azt napokig tartó, rémálmokkal teli szorongásos félelmet, ami az első vérfagyasztó jelenettől fogva beleégette magát a tudatunkba.
Majd ezen fura érzést keltő, addig még nem ismert élményekre John Carpenter 1982. június 25 -én rátett egy lapáttal és ő már a világűrből egyenesen a Földünkre, pontosabban az Antarktiszra hozta a félelmet egy olyan “dolog” személyében, ami soron következő áldozatait lemásolja és ezt mindaddig folytatja, amíg létezik rajta kívül még élőlény a környezetében.
Aztán a félelem megsokszorozódott 1986. július 18 -ától, és James Cameron -nak köszönhetően ismét eljuthattunk a “halál bolygójára” ahonnan Ridley Scott is hozta anno savas vérű szörnyével azt a mélyreható rettegést, amit mi addigra szinte pop-cornként tömtünk magunkba és egyre csak többet akartunk belőle…

Aliens590

Teltek múltak az évek, a horror ezen műfaja pedig lassan a filmipar egyik ritka ékkövévé nőtte ki magát, ugyanis a nézők hiába bólogattak oly hevesen, hogy ők bizony készen állnak a hasonló “szörnyűségekre”, nem volt ám olyan könnyű összehozni efféle minőségi filmeket. A 80 -as, 90 -es években történt ugyan néhány “próbálkozás”, melyek közül a legtöbb, a témájában inkább csak a “régi nagyokra” hajazott, vagyis felhasználták azokat a kliséket, amik nem hiányozhattak egy ilyen vérfagyasztó műből: a klausztrofóbia előhozatala a szűkös terekkel, vagy a bizonytalanság, az ismeretlen, tágas, kopár helyszíneknek köszönhetően, a magukra maradt kis csapat, akik nem számíthatnak semmilyen külső segítségre, és nem hiányozhatott a “szörny(szörnyek)” sem, mely a sötétben lappangva, szép lassan mutatta meg magát, s szedte áldozatait. Ezen gyenge “B” kategóriába sorolható agymenések között (melyeket persze a további Alien filmek és a Predator első felvonása messze túlszárnyalt), viszont született pár olyan elfogadható mű is, amitől nem kapott annyira frászt az ember, de azért súrolta a határt. Véleményem szerint ilyennek tekinthető többek közt az óceán mélyén játszódó Leviathan, az idegen bolygón rekedt katonákat bemutató Screamers, az emberek által létrehozott lény, vagyis a Species, valamint a poklot megjárt űrhajóról készült sci-fi horror, az Event Horizon.

horrorfilmek590

Aztán ahogy berobbant Ridley Scott -tal ez a különös műfaj, olyan hamar távozott is. Majd évekkel később, 2008 -ban ismét felütötte a fejét, de ezúttal a játékok világában, mégpedig a Visceral Games”gyermekeként” melyetDead Space névre kereszteltek. A program témája már senkinek sem volt új, mégis a régi horrorokra való hajazás miatt simán megnyerte a gamereket. Míg anno 1979 -ben Scott Alien -jét úgy illették, hogy olyan, mint Spilberg Cápája, csak az űrben játszódik, én azt tudom mondani: A Dead Space olyan mintha Scott, Carpenter és Cameron sci-fi horrorjait gyúrták volna egybe, de azt azért hozzáteszem, hogy a közelükbe sem ér.
Az emberek tehát megkapták mindazt, amire vágytak, csak egy játék formájában, ami kritikusokat és a szülőket természetesen nem ragadtatta el, akárcsak a 90 -es években, John Carmack Doom -ja esetében. Viszont ahogy akkor sem, úgy 2008 -ban sem érdekelt senkit a kritikusok papolása, és kapkodták a cuccot, mint a cukrot (kivéve a PC verziót). A siker részben az EA furfangos reklámhadjáratának köszönhető. Például a rövid, ügyesen tálalt reklámok mellett piacra dobtak egy, a játék előzményeit kiválóan felvezető brutális rajzfilmet,Dead Space: Downfall cím alatt.

dead-space-downfall590

Az eladási mutatók alapján nem is volt kérdéses a második rész elkészítése, melybe szinte azonnal belevágtak és már jóval a 2011. január 25 -ei amerikai, illetve a három nappal későbbi európai premier előtt ismét bevetették a már megszokott, vérben tocsogós reklámkampányt. Ezek közül a személyes kedvencemhez 200 családszerető, erkölcsös nőt választottak ki, akik mellesleg nem ismerték Isaac Clarke kalandjait és egyenként bemutattak nekik bizonyos erőszakosabb részeket a programból. A reakcióikat rejtett kamerákkal filmre vették, aztán ezen felvételekből néhányat felhasználva elkészítették a “Your Mom Hates Dead Space 2” (Az anyukád utálni fogja a Dead Space 2 -őt) nevezetű, alább látható reklámfilmet:

Szóval a Dead Space 2 megjelent. A kritikusok ezt már imádták, a szülők körében padig még nagyobb felháborodást keltett mint az eső rész esetében. És hogy pontosan milyenre sikeredett a eme folytatás? Azt itt és most bemutatjuk:

ds_2_logo590

Mindannyian emlékszünk rá, hogy az első rész győzedelmes befejeztével Isaac Clarke, a poklok poklát megjárt egyszerű kis mérnök, mikor már úgy érezte, a vérengzéseknek végleg vége és az űrhajóban, amivel sikeresen lelépett, többé semmi oka nincs a rettegésre, megfáradt mozdulatokkal levette sisakját, egy kicsit bámult ki a fejéből és mielőtt még nyugodtan kifújhatta volna magát egy szívrohamhoz közeli élményben részesülhetett. Mert mögüle , a sötétből hirtelen előpattant szörnyé vált szerelme, Nicole aki minden előzetes figyelmeztetés nélkül ráugrott. Célja minden bizonnyal nem egy szeretetteljes ölelésben meg csóközönben nyilvánult meg, de ezt mi már nem láthattuk. Majd innentől kezdve gyárthattuk az elméleteket arról, mi történhetett a CEC szerencsétlen mérnökével (nálunk is olvashattok  a “Megáll az ész!!!” rovatunkban egy elég morbid cikket e témában)…
Nos a sztoriban ugyanúgy, mint ahogy a valóságban, a két játék megjelenése között, körülbelül 3 év telt el, de ez ne riasszon el senkit, mert a sztorit (az Alien filmekéhez hasonlóan) gyakorlatilag onnan folytathatjuk, ahol előzőleg abbamaradt (akiknek pedig egyáltalán nem volt szerencséje az első rész borzongásaihoz, azoknak tájékozódásul elhelyeztek egy infokkal teli videot a “single player” menüben). Persze nem a már említett, váratlan “meglepetésekkel” teli pilótafülkébe térünk vissza, hanem a Szaturnusz egyik holdjára, a Titánnak egy darabjára épített, Sprawl nevű bányász űrvárosba, ugyanis Isaac -ot oda szállították, miután megtalálták az Aegis VII. közelében, magányos műholdként lebegve (és nem a csillagokat számolgatta ott, az egyszer biztos). Az Ishimurán történteket mindemellett az illetékes hatóságok igyekeztek a lehető legdiszkrétebben eltusolni.

Sprawl 590

Hans Tiedemann, a bányász-város igazgatója hősünknek, valamint a (Dead Space 2 amerikai megjelenésével egy időben piacra dobott) Dead Space: Aftermath rajzfilm egyik főszereplőjének, Dr. Nolan Stross -nak az emlékeibe ivódott kódokból építette meg a város területén újra a Markert. Természetesen e jelentéktelen apróságból hősünk semmire sem emlékszik mert egy önmagát megsokszorozni képes jelet vittek be a tudatába a Markerrel való előző találkozása során, és ezért Tiedmann kénytelen volt erős emlékelnyomó hatású gyógyszerekkel kordában tartani az emlékeit.


Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (4 szavazat, átlag: 5.00 / 5)
Loading...

Egy hozzászólás

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.