2 in 1 – Dirty Racing and 4 Wheel Drive [GameBoy Classic TESZT]

1.kép

 

A 90 -es évek elején a GameBoy nem elég, hogy grafikai megoldásaival a NES játékokat szinte lealázta és emiatt mindenki rákattant eme handheldre érkező címekre, de néhanapján történtek olyan különleges megjelenések, melyek még jobban kiváltották ezt a hisztériát. Ilyen különlegességnek tekintették a “2 in 1” játék koncepcióját, vagyis mikor valamelyik kiadó úgy döntött, hogy két teljes értékű játékát (egy áráért) elérhetővé teszi egyetlen GameBoy kazin.
Akkoriban a stabil kazetta árak miatt ez igencsak nagy dolognak számított, hiszen amennyiben azonos témájú cucc került fel a kis szürke cartridge -re, nem kellett döntés elé állítani a vásárlókat, hogy pénz híjján melyiket vegyék a kettő közül. Személy szerint manapság is el tudnék viselni mondjuk egy Forma 1/Nascar párost Nintendo 3DS -re, vagy PS Vitára, de gondolom ilyen “csoda” még egy ideig nemigen fog megtörténni. Nos, most következő játéktesztünkben szintén egy 2db programmal büszkélkedő kazetta lesz terítéken, ami leginkább az autóversenyek szerelmeseit fogja elbűvölni. Ez az egyedi cucc nem más, mint az 1994 -ben piacra dobott, 2 száguldozó játékot magába foglaló, Race Days névre hallgató stuff.
Hogy pontosan melyik ez a két arcade stílusú autóverseny, azt egymást követően mindjárt be is mutatom nektek. Gyakorlatilag nincsen kiemelkedő előtörténetük azon kívül, miszerint a GameTek miután rátette a kezét mindkettőre, önhatalmúlag megváltoztatta a nevüket és a GameBoy -ra ilyen 2 in 1 formációban újra kiadta.
A gépünkbe behelyezett kazetta a bekapcsolás után elénk tárja a két választható művet: a Dirty Racing -et, valamint a 4 Wheel Drive -ot.

2.kép

Akkor haladjunk sorrendben, fentről lefelé. A Grand Prix  imádóknak készült Dirty Racing először 1993 január 8 -án robogott be a boltok polcaira. Eredetileg Dirty Drivin’ néven futott és egyáltalán nem a grafikájáról volt híres, hanem a lehetőségekről, amelyek benne rejlettek.

3.kép

Rögtön az első, elénk pakolt opcióknál az “A” gombbal kiválaszthatjuk a versenyek 3 nehézségi fokozata közül a számunkra legmegfelelőbbet.

4.kép

A “Taking it easy” a leglazább, a “Hazardus!” a közepesen, a “Totally Dirty” pedig a legbrutálabb játékmenettel bíró versenyekbe tesz minket. Azt ajánlom, először a pályákon való lavírozások kitanulásának érdekében a lazább fokozatot válasszátok, de a végső győzelemre csupán a “Totally Dirty” fokozatban lehet szert tenni. Itt a pályákat már kicicomázták nehezítő akadályokkal, például méretes olajfoltokkal. Nekünk a fő feladatunk megnyerni 32 versenyt zsinórban, ezzel eljutunk a Grand Final szezonhoz, ahol csupán 9 darab nyaktörő versenyben szükséges elsőnek lennünk, hogy a játékot sikeresen kivégezhessük. Szóval a nehézségi fokozat után, a következő képernyőn bepötyöghetjük a becses nevünket, aztán megjelennek a futamok “lelőhelyei”. Itt feltüntették a helyszínek nevét, a környezet típusát, hogy egy helyszín hány versenyt tartalmaz, valamint a továbbjutáshoz elvárt minimum eredményt.

5.kép

A futam kiválasztásával eljutunk a “Track Report” -ba, ahol megnézhetjük magát a pályát a hozzá tartozó információk kíséretében. A program még ránk váró veszélyekre is figyelmeztet. Innen már nincs visszatérés. Vállalnunk kell azt, amire oly lelkesen vállalkoztunk, akár az életünk árán is!

6.kép

Kezdődjön hát a játék! Első látásra úgy éreztem, valami Micro Machines klónhoz van szerencsém, mivel gyakorlatilag minden ugyanúgy mint abban, felülnézetből látható. Aztán az első kör letudtával kiderült, itt teljesen más a téma. Valamennyi versenyben 4 autó mérkőzik meg egymással. Mondanom sem kell mennyire dühítő, hogy állandóan az utolsó helyről indulunk, de ez még hagyján. Az ember szeme ott kuszálódik össze, mikor próbálja felvenni a tempót a verdákkal, ugyanis iszonyúan gyorsak és emellett nagyon durva kanyarok vannak a pályán, amin meg kell tanulni gond nélkül végiglavírozni, különben messze lemaradunk a többiektől. Ők természetesen nem sodródnak ki, nem csapódnak a falhoz, csupán egymásba ütköznek néhányszor, és az sem igazán lassítja őket. Magyarán idegtépően piszok nehéz játékkal van dolgunk.

7.kép

Mint mindegyik hasonló programban, a készítők itt is arra törekedtek, hogy az észveszejtő száguldást megspékeljék még egy kis extrával. Ilyenek például az elszórtan elhelyezett “pénzes puttonyok”, melyek összegyűjtése azért hasznos, mert a menetek után abból a pénzből fejleszthetjük fel  járgányunkat. Beruházhatunk nitroba, a pálya aszfaltjához passzoló gumikba, masszívabb motorba, no meg az elszenvedett sérülések megjavítása szintén pénzbe kerül. Az anyagi vonzaton kívül azért beépítettek egyéb “bónusz” cuccokat is. Van időmegállítás, mikor a többiek hirtelen lefagynak, mi meg spurizhatunk előre, viszont ennek nem sok hasznát láttam, mert a “fagyás” után pillanatok alatt ismét a sarkamban loholt az egész banda. Létezik még “gyorsszervíz” bónusz és extra pontok, meg amennyiben eltaláljuk az éppen villogó falrészt, találomra kaphatunk még egyet a már említett bónuszokból. A játék nagyon jó, de erős idegek kellenek a pontos kormányzás betanulásához. Elsőre senki ne akarjon bajnok lenni, inkább a könnyebb fokozaton érdemes sokat gyakorolni. Egy jó tanács: a biztos győzelem a tuningban rejlik, nem pedig a bónuszokban. Ja és megemlítendő, hogy a képi világ sem semmi, ugyanis én nem számítottam a versenyek végén a manga stílusú kacsintgató, bögyös csajokra, kik tudatják velünk eredményeinket. Végül is remek gamma ez. Izgalmas időtöltést hozhat a “nem kimozdulós” délutánokon.

8.kép


Oldalak: 1 2

Értékeld a játékot

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (2 szavazat, átlag: 5,00 / 5)
Loading...

Szólj hozzá Te is

Minden hozzászólás 1 COIN -t ér. Gyűjtsd a COIN -okat, mert többek közt a nyereményjátékokban való részvételhez is szükséged lehet rájuk!

Be kell jelentkezni a honlapra egy hozzászólás beküldéséhez.